05
aug.
14

Analiza: Logourile nu sunt niste simple desene

Multe companii nu dau mare importanta logourilor care le reprezinta pretutindeni.

Airbnb, serviciul de inchirieri imobiliare si cel mai nou „jucator” din Silicon Valley, a lansat un nou logo la mijlocul lunii iulie, cu surle si trambite.

Ca parte a campaniei de rebranding, logoul a fost denumit Belo si s-a spus ca semnifica oamenii, locurile si dragostea. Totusi, utilizatorii de internet au vazut ceva cu totul diferit.

Dincolo de faptul ca logoul avea o forma ciudata, acesta semana foarte mult cu cel al unei companii de IT denumita Automation Anywhere. Cele doua entitati colaboreaza acum pentru a „rezolva problema”.
Nu este prima data cand o companie isi schimba logoul. In urma cu cativa ani, GAP a incercat sa isi schimbe logo-ul, dar a abandonat ideea, dupa ce s-a confruntat cu replicile dure ale fanilor de pe Twitter si Facebook.
Unele din cele mai mari companii esueaza lamentabil, atunci cand trebuie sa isi schimbe logoul.
Crearea unui logo este costisitoare; BP Amoco a cheltuit 7,8 milioane dolari pentru a realiza un nou logo si NPO (Norwegian Post Office) din Posten a investit 55 milioane dolari intr-o reprezentare grafica. Putina documentare i-ar putea ajuta pe antreprenori sa nu cada in capcana adoptarii unui logo gresit.
Formele definesc perceptiile
Logourile pot influenta comportamentul consumatorilor cu privire la caracteristicile fizice ale unui brand.
De exemplu, cercetatorii au descoperit ca logourile cu unghiuri ascutite ii determina pe consumatori sa se gandeasca la durabilitatea unui produs sau fiabilitatea unui produs.
In schimb, logourile rotunde ii determina pe consumatori sa considere ca produsele sunt mai subtile, mai confortabile.
Airbnb a ales un logo mai „cuminte”, esuand insa in alegerea formei. Efectul nu s-a lasat asteptat. Consumatorii sunt insa mai dispusi sa plateasca pentru un produs, daca logoul producatorului rezoneaza cu „misiunea” acestuia.
Companiile trebuie sa aleaga logouri estetice, dar si functionale, care sa le reprezinte.
Daca nu isi „fac temele” cum se cuvine, logoul nu va aduce nicio imbunatatire a prezentei.
Intrebati-i pe consumatori daca sunt multumiti de logoul respectiv si ce le inspira acesta. Competitiile intre consumatori reprezinta o idee buna de „brainstorming”.
Puteti realiza un logo in functie de angajamentul consumatorilor. Puteti sa tineti seama de „avertismentele” lor.
Totusi, acesti pasi nu va vor feri de problemele cu care s-a confruntat Airbnb. Trebuie sa fiti informati.
Alegeti cateva logouri si mizati pe perfectiune. Care sunt clientii dumneavoastra? Aveti o categorie aparte de consumatori? Asigurati-va ca inlaturati toate conotatiile negative, fie ele verbale sau vizuale.
Ultimul pas este sa ii intrebati pe consumatori daca sunt multumiti de logourile respective, alaturi de dimensiunile specifice. Aveti puterea de a alege. Adresati-va consumatorilor de pe pietele relevante pentru afacerea dumneavoastra.
Cand tineti cont de parerile tuturor celor din jur, jucati la „ruleta ruseasca”. Nu-i nimic rau in asta, cat timp nicio perspectiva nu va „raneste”.
Reclame

0 Responses to “Analiza: Logourile nu sunt niste simple desene”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Blog Stats

  • 280,590 hits

Arhive

Adormirea Maicii Domnului Aghiasma Ajunul Bobotezei apa sfintita Biserica Buna Vestire Capul Sfantului Ioan Botezatorul Ce-i de făcut când soţii nu se mai înţeleg? cel intai chemat Ce putem face când apar necazurile în familie Ce simbolizeaza semnul Crucii savarsit de credinciosi? ce să fac?” Cine este Maica Domnului pentru mine? cinstit de musulmani Cred Crucea ... Căsătoria dar „miluiește-mă” el nu suportă să audă niciodată De ce aprindem candele înaintea icoanelor? Despre pacat si boala Doamne DUMNEZEU Femeile mironosite Focsani frate fraților! Grigorie Teologul şi Ioan Gură de Aur Hristos Icoanele in cultul ortodox Ilie Inaltarea Domnului Inaltarea Sfintei Cruci - zi de post Ingerul pazitor Intampinarea Domnului Ispitele Izvorul Tamaduirii Izvorâtorul de mir Lunea Sfantului Duh Nasterea Maicii Domnului Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul Noi Nu te atinge de Mine omule Petru si Pavel - sarbatoarea dragostei lui Hristos Piata Unirii Postul Postul Adormirii Maicii Domnului Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel Predica la duminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci Predica la Duminica dupa Botezul Domnului Predică la Duminica a IX-a după Rusalii - Umblarea pe mare - Potolirea furtunii Preot Tudor Marin Rugăciune către Maica Domnului Rugăciune către Maica Domnului pentru potolirea întristărilor Rugăciune către Sfântul Înger Păzitor Rugăciune de mulţumire către Maica Domnului Rugăciune de mulțumire pentru binefacerile primite de la Dumnezeu răbdare Saptamana Alba Saptamana Luminata Sf. Ioan Botezatorul sfantul care aduce ploaia Sfantul Epitaf Sfantul Pantelimon Sfintii 40 de Mucenici Sfintii Petru si Pavel Sfinţenia Să vă mărturisiţi şi să vă cununaţi la biserică Taierea capului Sfantului Ioan Botezatorul zi de post negru întocmai cu Apostolii “Maica Domnului “Miluiește-mă „Doamne Iisuse Hristoase „Părinte
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: